זכיינות - הדרך שלך לעסק מניב

זכיינות היא שיטה עסקית בה חברה מעניקה לפרטי את הזכות להשתמש בסימני המסחר ובשיטות העקריות שלה בעסק שלו. במקרים רבים, החברה המזכה דורשת עמידה בסטנדרטיים מסויימים מבחינת תמחור המוצרים, עיצוב העסק וסממנים מסחריים נוספים כדי ליצור קו אחיד של כלל עסקי הזכיינות וכך לשמור על מיתוג נכון של החברה. הדבר מועיל הן לחברה, שמבקשת לקדם את המותג כאחיד, והן לזכיין שנהנה מהמיתוג.

זכיינות מומלצת

בעל הרישיון לזכיינות זוכה בזיהוי העסק שברשותו עם המותג וכך נהנה מהכרה ציבורית אשר מושכת לקוחות ומעלה רבות את פוטנציאל הרווח של העסק. בתמורה לטובות אלה, הזכיין מחוייב להעברת תשלומים לחברה המזכה. תשלומים אלה עשויים להיות תשלום חודשי קבוע, אחוז ממחזור המכירות או מן הרווח והתחייבות לרכישת סחורה מהמזכה.

 שיטת הזכיינות מאפשרת פתיחת עסק באופן מהיר הכולל צמצום של הסיכונים העסקיים הגלומים בעסק חדש שאינו ממותג. פיתוח שיטות עבודה, אסטרטגיה ניהולית ומערך שיווקי נשאר בידי החברה המזכה. בעל רישיון הזכיינות אינו צריך לפתח את כל אלה בעצמו ולהתמודד עם תחרות שעשויה להיות קשה בשוק המיועד. במקרים רבים, המעורבות של החברה המזכה כה גדולה שכל שנותר לזכיין לעשות הוא לפתוח את השער לעסקים.

זכיינות בישראל

 בעת בחירת החברה ממנה רוצים לרכוש רישיון זכיינות, יש לבחון מספר נתונים הנוגעים לחברה בכללותה ולסניף הזכיינות בפרט. סקירה נכונה של השוק, של מיקומה של החברה בו ושל המתחרים הפוטנציאליים תסייע לעמוד את הפוטנציאל שיש למותג. בחינה של המאפיינים הפיזיים של הסניף, בהם המיקום שלו והגודל, כדי לזהות יתרונות וחסרונות. נוסף לכך, יש לוודא שישנה התנהלות הוגנת בין החברה המזכה לזכיינים שלה, ולשם כך אפשר לבקר בסניפים פעילים ולשוחח עם זכיינים קיימים. כמו כן, הקוד האתי של המרכז לקידום זכיינות בישראל מעיד לטובה על החברות החתומות עליו וכדאי לבחור בחברה מזכה שכזו.

 היקפה הרחב של המערכת העסקית המבוססת על זכיינות הוא כאות להצלחה שלה השיטה. מותג מפורסם הכולל בו סממנים מסחריים מוכרים הוא כוח שאין שני לו בעולם העסקי. מי שמחפש כיוון השקעה מבטיח, בעל פוטנציאל הצלחה גבוה וסיוע אסטרטגי בניהול העסקי, ימצא אותו בשיטת הזכיינות.

קבוצת insight  מתחמה בתיווך עסקי, פיתוח רשתי וגיוס אשראי.
במאגרנו עשרות הזדמנויות עסקיות, עסקים למכירה וזכיינות בתחומי פעילות מגוונים לצד מאגר רוכשים איכותיים.

דוגמאות לזכיינות

בשעה טובה נחתם עוד הסכם זיכיון מרשת ויוינו האיטלקית!
אנו מאחלים בהצלחה לזכיינים ובהצלחה לבעלי הרשת.
נתראה בקרוב בסניף ויוינו החדש באיזור השרון . 🍾🥂

מידע מקצועי

השאירו פרטים או
התקשרו 072-394-2462
ונתאם פגישת יעוץ לא מחייבת ללא עלות

    גיוס אשראי

    עסקים למכירה

    הנהלת חשבונות